marketinške strategije uspjeha

​4 jeftine marketinške strategije koje bi trebalo poznavati

Budimo realni. Marketing je često skup. S takvim snažnim naglaskom na digitalnom marketingu, može se činiti kao da je jedini put do uspjeha kupovina oglasa ili plaćanje SEO usluga..

Budimo realni. Marketing je često skup. S takvim snažnim naglaskom na digitalnom marketingu, može se činiti kao da je jedini put do uspjeha kupovina oglasa ili plaćanje SEO usluga. Iako su obje navedene metode jako popularne i korisne za oglašavanje poslovanja, postoje i brojne marketinške strategije koje su jeftinije ili čak besplatne. Sljedeće četiri jeftine marketinške strategije stvaraju organski promet i pružaju izloženost vašem poslovanju, a sve su usredotočene na najvažniji čimbenik marketinga: ljude koje ciljate.


1. Umrežavajte se

Umrežavanje je jedna od najučinkovitijih marketinških strategija koje svatko ima na raspolaganju, a postoji mnogo načina kako ju provesti. Prije svega, LinkedIn je platforma u potpunosti posvećena umrežavanju. Kao pravilo, trebali biste dodati otprilike sve osobe s kojima ste se rukovali ili razgovarali, uključujući kupce, slična poduzeća itd. Gradeći osobni brend putem LinkedIn-a možete promovirati i brend svojeg poduzeća. Kako bi umrežavanje bilo još lakše, moguće je izraditi grupnu stranicu za svoje poduzeće ili se pridružiti lokalnoj poslovnoj grupi i kroz suradnju s postojećim članovima i publikom povećati izloženost svojeg poduzeća.
LinkedIn nije ni izbliza jedini način za umrežavanje. Umrežavanje je način razmišljanja i pristup koji stavlja naglasak na ljude, umjesto na položaje i poduzeća. Stavljajući ljude na prvo mjesto, možete odrediti tko vam je najvažniji za upoznavanje i što možete učiniti za tu osobu. Zatim svoje poslovanje možete predstaviti široj publici na manje očit, ali učinkovitiji način. Najbolji dio umrežavanja je da se njime možete baviti bilo gdje, u bilo kojem trenutku, bilo s kim. Postoji li lokalna poslovna udruga koja održava sastanke? Pridružite joj se. Postoji li podružnica marketinške udruge u vašem gradu? Pridružite se i njoj. Počnite koristiti svaku priliku koja vas dovodi u dodir s novim ljudima.


2. Gradite partnerstva

Jeste li ikada čuli poslovicu: „Ruka ruku mije“? Upravo tako funkcioniraju partnerstva. Recimo da ste vlasnik zastupništva za automobile i da se u vašoj ulici nalazi automehaničarska radionica. Ako sklopite partnerstvo s tom automehaničarskom radionicom, možete njima upućivati kupce za održavanje te držati njihove posjetnice ili letke u vašem zastupništvu. Automehaničar može zauzvrat uputiti klijente u vaše zastupništvo kada trebaju kupiti, prodati ili zamijeniti vozilo te može držati vaše posjetnice ili letke u svojoj radionici. Klijenti možda mogu dobiti i popust ako spomenu da ih je uputio jedan od partnera.
Izgradnja partnerstva može predstaviti vaše poduzeće klijentima nekog drugog poduzeća i obrnuto. To je posebno korisno lokalnim poduzećima jer potiče osjećaj zajedništva i podrške unutar zajednice. Ljudi iznimno dobro prihvaćaju preporuke koje dolaze od poduzeća kojima već vjeruju i s kojima su imali pozitivna iskustva, a to može i vama ići u korist kroz partnerstva. To je isplativ i marketinški pametan pristup koji će vam pomoći da dodatno izgradite svoj ugled.


3.Tražite recenzije

Jedino na što ljudi obraćaju više pozornosti nego na ono što Google ima za reći o vama jesu recenzije koje su prethodni klijenti napisali o vama. Jednom sam pronašao nekretninu za najam koja me zainteresirala i nakon potrage za recenzijama agencije koja upravlja tom nekretninom otkrio sam cijelu Facebook stranicu posvećenu vrlo živahno napisanim lošim recenzijama o tom poduzeću (uz vrlo nisku ocjenu na Yelpu). Bio sam užasnut svim pročitanim negativnim iskustvima ostalih klijenata s tom agencijom te sam od tada upozorio mnoge prijatelje da izbjegavaju unajmljivati ili kupovati nekretnine od te agencije isključivo temeljem tih recenzija.
Ono što vaši klijenti imaju za reći o vama je najbolji pokazatelj mogućih iskustava budućih klijenata s vašim poduzećem. Tražeći od korisnika koji su imali pozitivna iskustva da napišu kratku recenziju na Facebooku ili Yelpu, možete prikupiti podršku i priznanja. Osim toga, ako je netko spreman utrošiti vrijeme da napiše recenziju, vjerojatno će ubuduće preporučiti vaše poduzeće svojim prijateljima i članovima obitelji. Sve to moguće je uz minimalne troškove te omogućuje vašim klijentima da za vas obavljaju marketing.
Carlos Fearn, marketinški konzultant društva Rankology, tvrdi da „Potrošači vjeruju online recenzijama skoro jednako kao preporukama prijatelja. U današnjem online društvu za poduzeća je presudno da potiču svoje klijente na pisanje recenzije na većim društvenim mrežama i portalima kako bi izrazili zadovoljstvo vašim poduzećem.“


4. Vodite blog

Pomaganje ljudima prije nego zapravo išta trebaju od vas je marketinška strategija koja A) možda čak i nije „prava“ marketinška strategija i B) jako je isplativa. Jednostavan pristup tome jest dodavanje komponente bloga na mrežnu stranicu vašeg poduzeća, gdje možete ponuditi korisne savjete i uvide o područjima kojima se vaše poduzeće bavi. Ovaj pristup koštat će vas samo vremena, a pisanjem bloga o temama u koje ste već upućeni možete stvoriti prijateljski i vjerodostojan ugled koji je u interesu klijenta.
Ako ste, primjerice, pekarnica, podijelite nekoliko jednostavnih recepata u vrijeme blagdana ili ponudite savjete o kuhanju za osobe s alergijama na hranu. Pružanjem prave vrijednosti onim klijentima kojima su informacije koje nudite potrebne, stvarate odnos koji vaše poduzeće predstavlja korisnim i mjerodavnim. Ljudi obično cijene pomoć više nego nametljivost te ako je netko upotrijebio savjete ili recepte s mrežne stranice vaše pekarnice, vjerojatno ćete im vi prvi pasti na pamet kada se zažele nečega slatkog tijekom pauze za ručak.

0 0
Feed